Tosbagalar
 

« Ana sayfaya dön | Bu ülkeyi sevme biçimleri » Ana sayfaya dön | Merak işte » Ana sayfaya dön | İKİ SORU » Ana sayfaya dön | 2006 Kehanetleri » Ana sayfaya dön | Harold Pinter' in Nobel Edebiyat Ödülü Konuşması » Ana sayfaya dön | Hayat böyledir işte.. » Ana sayfaya dön | AB'ye giriş sürecinde dumur olmak » Ana sayfaya dön | Aptal Sarışın » Ana sayfaya dön | i-ki(şi)sel bi mevzu » Ana sayfaya dön | Gittim, Gezdim, Yedim » 

Tosbagalar  irfy 

Akıl nedir?

Bir akıl hastanesini ziyareti sırasında, adamın biri sorar:
“Bir insanın akıl hastanesine yatıp yatmayacagını nasıl belirliyorsunuz?”

Doktor:
“Bir küveti su ile dolduruyoruz. Sonra hastaya üç şey veriyoruz. Bir kaşık, bir fincan, ve bir kova. Sonra da kişiye küveti nasıl boşaltmayı tercih ettiğini soruyoruz. Mesela siz ne yapardiniz?”

Adam:
“Ooo!. Anladım.. Normal bir insan kovayı tercih eder. Çünkü kova kaşık ve fincandan büyük..”

“Hayır”, der doktor, “Normal bir insan küvetin tıpasını çeker...”


Ders: Akıl, sadece bize sunulan seçeneklerle yetinmeyip, bunların dışında da çözüm bulabilmektir!..

hani olur ya, ya tıpası yoksa küvetin??

eh heh he... olmadik sonuc cikti yaw..
Ciddi normal degilmiyim simdik?

İndisciğim, tıpa yoksa zaten dolduramayız küveti, di mi ama ;)

ehe he he....

ya zaten ben de hani olur ya diye dedim..hem küvet tıkanmıştır belki:)
zaten soru bir acayip..madem doldurdun suyu gir içine değil mi ama..akıl hastalarına yapılan bu saygısızlığı kınıyorum ben..

akıl insanın kendine yakışanı giymesidir :D

Ne demişler:

"akıl akıl, kı.ıma takıl"

"ki.ima" takil deyince aklima sey geldi.. Hani bi aralar Lambada vardi.... Millet birbirinin ki.ina takiliyordu... :P

ewt makarena çıktı en az onun kadar uyusum ona da, neyseki kıça takılmak yok onda :P

EWET İTİRAF EDİYORUM O DELİLERDEN BİRİ BENİM

o usttekide benim zaten :p

tesisatçı varken ben niye uğraşıyorum ki?!

Anlama ve kavrama gücünün esası, maddeden şekil ve sıfatlarını soyutlayarak kavram haline getiren ve bu kavramlar arasında bağlantı kurarak önermelerde bulunan, kıyas yapmak suretiyle varlığın gerçeğini anlamaya, doğruyu yanlıştan, güzeli çirkinden, iyiyi kötüden ayırmaya yarayan güç veya tözdür.

Yorum Gönder
  Tosbagalar Kaavesi
Tosbaga Ara Web'de ara

powered by FreeFind

Linkler

 
|  Listed on BlogShares  
   page hit counter

Powered by
Limk Tosbagaları