Tosbagalar
 

« Ana sayfaya dön | Yenmeniz gereken 10 evlilik fantezisi » Ana sayfaya dön | Şimdi Reklamlar » Ana sayfaya dön | GÖZÜMÜZ KAÇ MEGAPİKSEL ? » Ana sayfaya dön | Jaws, halk için midir? » Ana sayfaya dön | Meksika 1968 Olimpiyatları'ndan... » Ana sayfaya dön | ANITKABİR » Ana sayfaya dön | Atatürk Hakkında Az Bilinen 30 Gerçek » Ana sayfaya dön | "Book Crossing" » Ana sayfaya dön | kayıp kıta mu nun çocukları » Ana sayfaya dön | Annelik testi » 

Tosbagalar  irfy 

Gittim, Gezdim, Yedim

büyük boy Bursa fotoğrafı için tıklayın
Geçen hafta boyunca iş sebebiyle 6 günlüğüne Bursa'daydım. Aslında Bursa'da daha önce bulundum; ama genelde bunlar küçüklüğümde olduğundan, şehri pek tanıdığım söylenemez. Bu gidişimde aklı başında, reşit bir adam olarak saldım kendimi şirin şehrin caddelerine. Eh, malum iş için gidince bana gezecek tek zaman olarak akşamlar kaldı tabi. Mevsim itibariyle erkenden hava da karardığı için çok fazla yer gördüğüm de söylenemez. Misal, otelim Ulu Cami'nin karşısında olmasına rağmen, cami ben işten çıkıp gelinceye kadar kapandığından ancak döneceğim gün girebildim o muhteşem caminin içine. Ama yine de akşam gözüyle de olsa, tüm merkezi, cadde cadde adımladım, ayakları patlatıncaya kadar.
Gezip görme anlamında eksik kalmış olsam da, benim için bir gezinin 2. en önemli unsuru olan "Gidilen yere ait özel şeylerin yenmesi" vazifesini başarıyla ifa ettiğimi düşünüyorum. Zaten aslında bu gezi yazısının da asıl konusu bu. Sizlere "Bursa'da ne, nerde yenir?" mevzusunda bir yabancı gözüyle kendimce bilgi vermek.
İlk olarak, tabi ki Bursa denince, hatta daha ilk hecesi bile söylendiğinde akla gelen İskender Kebabı var. Haftaboyu sanırım nerdeyse hergün bir öğün İskender yedim Tabi ilk olarak İskenderin mucidi olan İskenderoğlu ailesinin Heykel'deki yerinde yedim isimlerini verdikleri iskenderi. Tabi ki gayet güzeldi, o zamana kadar aynı isimle yediğim "şey"lerin aslında çok başka birşeyler olduğunu farkettim. Gelgelelim, sonradan öğrendim ki iskenderin mucidi onlar olmasına rağmen aslında en iyi yapan yer onlar değilmiş. Santral mevkiindeki Uludağ Kebapçısı bu işin asıl piriymiş, yani anlayacağınız boynuz kulağı geçmiş. Hatta sonradan gördüm ki Hürriyet'in en iyi kebapçılar sıralamasında 1 numaralarmış. Ee tabi durmak olmazdı oraya da gittim. İlk girişte kısa süreli bir şaşkınlığa uğradığımı söylemem lazım. Çünkü mekan olarak esnaf lokantası tarzında salaş bir yer. Ama duvarlar oraya gelmiş bir sürü ünlü şahsiyetin resimleriyle doluydu. Bu işte bir iş olmalıydı; ki nitekim kebabı yiyince gerçekten olduğunu anladım. Kesinlikle hayatımda yediğim en iyi kebaptı.
Neyse kebabı bitirelim artık gelelim Bursa'nın bir diğer ünlü lezzeti kestane şekerine. Ben zaten bir tatlı adamı olduğumdan hastasıyım tabi ki. Söyeleyeceğim fazla birşey yok ama şunu diyeyim İpek'inki en çok bilineni olan Kafkas'ınkinden daha çok hoşuma gitti benim. Hee tatlı demişken tabi ki yine bilinen; adını Bursa'nın Mustafa Kemal Paşa İlçesinden alan kemalpaşa tatlısını da yemeden geçmedim. Hep sıradan bir tatlı olarak gelirdi bana ama tabii yerinde yemek başka oluyor, bambaşka birşeymiş. Tatlı demişken bilinenlerden o kadar da bilinmeyen Bursa lezzetlerine geçeyim. Süt Helvasını duymuş muydunuz? Pek sanmıyorum. Heryerde bunun olduğunu görünce tabi ki bir tadayım dedim. Adı helva olmasına rağmen sanki muhallebi, tavuk göğsü gibi birşey ama farklı tabi. Kısacası denenmesi gerekli bir başka tat olarak yazın bir kenara.
Yine fazla bilinmeyen, ama Bursa'nın en önemli lezzetlerinden olduğunu öğrendiğim Pideli Köfteye ayrı bir paragraf açmak isterim. Aslında biraz da iskenderden esinlenerek köftenin altına pide döşenmesiyle yapılan bir köfte çeşidi. Ama köftenin lezzeti gerçekten diğer bildiğimiz köftelerden farklı, özgün bir tat. Boyluboyunca pideli köftecilerden oluşan bir sokaktan geçince farkettim bunun önemli ve yenesi birşey olduğunu. Orada yemek lazım pideli köfteyi. Bu sokak Tekel'le Heykel arasında kalıyor, ama tam olarak o muhitin ismini öğrenemedim doğrusu. Ama en iyi yapan yer Ulu Cami'nin yanında bulunan Saray Pideli Köfte.

Aman neyse öyle bir anlattım ki sanırım herkes beni oburun biri sanmıştır Ama gerçekten değişik bir yere gidince en önemli işlerden biri gezmek kadar oranın tatlarını denemek bence. Neyse bu bahsettiklerimi yemek dışında Bursa'ya gidenler için söylüyorum; Ulu Cami'yi, Yeşil Cami'yi, Yeşil Türbe'yi görün. Kapalıçarşıyı gezin. Atatürk ve Cumhuriyet Caddelerini, Fomara'yı, Santrali turlarsanız Bursa'nın özetini yapmış olursunuz, çünkü candamarı yerler buralar. Uludağ'a çıkmasanız bile dağyoluna çıkın ve ordan çeşitli açılardan muhteşem bursa manzarasını seyreyleyin (fotoğraf nacizane benim çekimlerimden olup iki fotoğrafı birleştirerek yaptım). Yine bu yol üzerindeki anıt çınarı görün, altında şehir manzarasına karşı bir çay yudumlayın.....
Şüphesiz daha bahsetmediğim birçok şey vardır, ama ben kendi deneyimlerimi baz alarak anlatımımı yaptım. Elbetteki Bursa gibi büyük ve güzel bir şehirde daha nice gezilip görülecek yerler vardır.
Bir başka "Gezelim, Görelim, Öğrenelim" bölümümüzde daha birlikte olmak dileğiyle, esen kalın efenim Saygılar...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

Afiyet şeker olsun, şeker insan :) bayılırım ben de kestane şekerine, bursa ya giden oldu mu ilk işimdir kestane şekeri ısmarlamak, iskender konusunda da Samsun'un Bursa'yla yarışabileceğini sanıyorum, denemek lazım tabi, artık buralara geldiğinde bi karşılaştırma yaparıs.

İşallah Jaws'ım işallah ;)

wallaha yazıyı zor bitirdim, hemen kendime bibuçuk iskender ısmarlayacağım,
dediğin gibi santraldeki kebabçı işin ehli, her bursaraya gidişimde önünden geçiyorum, gelen duman beni adeta baştan çıkarıyor, hiç anlamadan 1 porsiyonu yemiş oluyorum,

Selamlar, bu sayfaya tesadüfen rasladım. bursa gezi yazın çok güzel olmuş. Ben de http://www.blogcu.com/bursadayasam adresinde bursa hakkında bir blog oluşturdum. Ziyaret edersen sevinirim, bir dahaki sefere bursa'ya yolun düştüğünde keşfedebileceğin yeni yerler bulursun belki....

Yorum Gönder
  Tosbagalar Kaavesi
Tosbaga Ara Web'de ara

powered by FreeFind

Linkler

 
|  Listed on BlogShares  
   page hit counter

Powered by
Limk Tosbagaları